Heeeeelg!

Åh vad jag gillar fredagar! Och särskilt den här fredagen för jag har hunnit med att plugga både dagens och nästan alla morgondagens uppgifter så imorrn kan jag ha mer ledig än pluggtid. Synd bara att jag har en hel jävla bunt med jobbsaker som ska rättas också... Men är jag bara lite effektiv så går det nog rätt fort!

Idag både lämnade och hämtade jag Vendela på förskolan, vilket inte hör till vanligheterna! Men Vendela var väldigt nöjd och på eftermiddagen åkte vi och hämtade ut mitt nya (skitfula) körkort och handlade på Ica. Som hon bestämt blev det färdiga revbensspjäll från Jensens med lite färdigköpt coleslow (ja, så lat är jag för tillfället när det gäller mat). Vendela knaprade revbensspjäll så det stod ut från öronen och hennes far var inte mycket sämre. Men visst var det gott också!

Så mycket mer har inte hänt idag. Vendela kläcker ur sig en och annan lustig kommentar emellanåt och gör både sin mor och far mållösa. Idag tyckte jag att hon kunde sitta vid bordet och pyssla istället för på golvet och då fick jag till svar "Jag måste sitta på golvet och pyssla, annars dör jag! Vill du det?" Inte mycket att svara på det, bara att snällt titta på när hon fortsätter pysslandet på golvet ;-)

Nu ska jag släcka ner för idag. Imorrn väntar födelsedagsfirande för svägerskan och lite fix och trix i källaren nu när jag pluggat så duktigt idag :-)

Jag vet förresten inte hur man svarar på kommentarer från mobilen, så jag tar det när jag sitter vid en dator istället


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0