Ojdå

Vad dåligt jag har varit på att uppdatera bloggen! Det har ju sina skäl förstås. Alla mina dagar ser i princip likadana ut, kliva upp, åka till jobbet, komma hem, äta middag och sen plugga fram till 23-24 nångång. För att ändå inte hinna med tidsschemat jag satt upp.
 
Helgerna skiljer sig lite från vardagen; kliva upp, äta frukost, skicka iväg Richard och Vendela och sen plugga hela dagen och hela kvällen. Och det här livet SUGER verkligen just nu! Jag är uppenbarligen alldeles för korkad för de kurser jag läser! Jag läser på kvartsfart, vilket motsvarar 10 timmar i veckan. Jag lägger minst 20 i veckan och ändå fattar jag ingenting!
 
Har en hemtenta som ska vara inne på måndag. Jag har gjort 5 av 9 uppgifter och jag betvivlar starkt att någon av mina lösningar är korrekta. Men under dagen idag bestämde jag mig för att jag orkar inte bry mig längre, jag skickar in skiten som den är och sen ägnar jag mig åt annat under resten av helgen!
 
Så idag har jag äntligen fått börja röja ordentligt i källaren eftersom Richard äntligen flyttat ut sitt bråte ur de rum som blir det nya förrådet. Hela vår undervåning ser för tillfället ut som ett tredje världskrig, men jag tänker att det nog blir bättre så småningom. Särskilt efter en tur till soptippen - att man kan samla på sig så jävla mycket skit?!
 
Främst rensar jag kläder. Det finns drivor med plagg som jag, även om jag skulle gå ner 30 kg i vikt, aldrig skulle ta på mig igen. Så de åker till nån bättre behövande, ska bara komma på vart man skänker dem bäst. En del kommer jag att försöka sälja på Tradera också, för mycket är nästan helt oanvänt. Varför köper man kläder som man inte använder?
 
Ordning och reda blir det i alla fall där nere. Och så fort det gamla förrådet är tömt så flyttar jag ner mitt arbetsrum dit (eller så kanske jag får för mig att tapetsera och måla först) och sen kan vi äntligen gör i ordning bebisrummet! Jag gissar att bebisen får vara nöjd om den har ett eget rum när den fyller ett åtminstone...
 
Jag har inte mycket annat att berätta, mest för att jag inte gör så mycket annat än jobbar och pluggar. Har väl aldrig känt mig så asocial i hela mitt liv. Igår när jag för första gången på två veckor hämtade Vendela på dagis insåg jag att jag inte varit utomhus, mer än mellan ytterdörren och bilen, på två veckor. Tragiskt är ordet! Men jag tänker att det blir bättre snart... Typ i juni när kurserna och jobbet är slut. Då ska jag sitta på mitt feta arsle hela sommaren och njuta av solen och friheten! Och död till den som ger mig en sommar med dåligt väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0