Skitdag!

Igår kände jag mig rätt okej och jobbade utan att känna att det var alltför jobbigt. Efter jobbet åkte jag förbi Liten och fin och köpte lite kläder till Vendela och bebisen. Det blev lite dyrare än jag tänkt mig, men sååå fina plagg!

Sen hämtade jag Vendela på dagis och åkte hem och påskkärringsminkade henne. Därefter blev det en påskrunda för henne och Edwin hos både våra och Edwins grannar. Dom var så söta när dom gick runt för först var båda lite blyga och förstod inte riktigt vad dom skulle göra, men efter första godislasset så förstod dom grejen och traskade vidare utan några betänkligheter.

När vi var färdiga hos alla grannar åkte jag och Vendela till mormor och morfar för att påska där. Men eftersom bara mormor var hemma fick vi åka tillbaka lite senare så morfar också fick lite påskhälsning. Sen åkte vi till farmor och farfar, men de var inte heller hemma så vi handlade på Ica och åkte tillbaka sen igen. Sen hann vi med faster också och hon var ju som tur hemma!

Kvällen blev kort för mig. Jag började känna mig ordentligt dålig och kröp i säng redan vid nio. Natten blev lång med feber och svettningar om vartannat.

Dagen idag har bara varit ett enda långt lidande. Feber, hosta, huvudvärk och nästäppa har lamslagit mig i sängen hela dagen. Bara det hade väl varit överkomligt, men min kropp mår verkligen inte bra av att ligga ner hela dagen. Jag får vansinnigt ont i fogarna och blodtillförseln till benen funkar inte som den ska så jag får allt tydligare blodkärl på benen. Jag skulle gärna vilja slippa åderbråck där också...

Tur i oturen är att jag legat väldigt mycket efter i tittande på ponnyakuten så det har jag fördrivit dagen med. Sex avsnitt tittade jag på och det var perfekt att kolla från mobilen för då kan man ligga lite hur man vill :-)

Nu på kvällen har febern äntligen börjat ge med sig lite och jag hoppas att den inte tänkte komma tillbaka nåt mer! Jag behöver komma igång med pluggandet igen! Dessutom missar jag ju en massa rolig tid med Vendela. Idag fick hon och Richard åka till tivolit i centrum själva. Jag hade så gärna velat följa med! Hon hade åkt massor med karuseller, mest själv och hon var väldigt nöjd när hon kom hem med en gosehund som hon fiskat upp i nåt stånd.

Nu ska jag försöka krypa i säng. Jag är dock inte det minsta trött, men det vore väl bra att hålla lite på dygnsrytmen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0