Tiden går så fort!

Det är ju skrämmande hur fort tiden går just nu! Imorrn är det redan halvtid på arbetsveckan och det känns som att den knappt har börjat?
 
Idag smet jag som sagt hem vid lunch. Åt en matlåda i min ensamhet här hemma och ordnade en massa saker på min to do-lista. Jag var in på gymmet och frös mitt medlemsskap till efter förlossningen, jag ringde och bokade klipptid, ringde och ändrade en tid hos barnmorskan och ringde och bokade bord för nästa mamma-middag. Sen skulle jag hämta ut mitt nya körkort också, men det var man ju tydligen tvungen att göra på Posten och dom hade bara öppet på skumma tider...
 
Sen var jag tvungen att sova en stund också och snälla Richard skyndade sig hem och hämtade Vendela, trots att det var min uppgift.
 
Efter middagen har jag ägnat mig åt lite packande i mitt arbetsrum och pluggat så nu känns det som att jag har båda dom grejerna under kontroll. Och jag är väldigt redo för en ny arbetsdag imorgon! :-)
 
Förresten brukar jag och min vän Malin delge varandra  våra matveckoplaneringar så här i den digitala världen. Kanske är det fler som vill haka på, det är rätt inspirerande att se vad andra äter till middag. Lite roligare att planera sin egen vecka då :-)
 
Vår matvecka den här veckan ser ut så här:
Måndag: Köttfärssås med spagetti
Tisdag: Tacolasagne (en med quorn och en med kyckling)
Onsdag: Blodpudding med bacon och lingonsylt
Torsdag: Pytt i panna
Fredag: Hemgjorda hamburgare
Lördag: Bortbjudna (tror jag iallafall)
Söndag: Nån sorts revbensspjäll från Ica som Vendela brukar äta hos mormor och morfar och som vi tydligen bara MÅSTE äta här hemma också...
 
Dela gärna med er av era matplaneringar!

Kommentarer
Postat av: cissi

åååh vad roligt att dela med sig av matveckoplaneringen! Kan du inte starta en grupp på facebook? ;)

Svar: Klart man kan ha facebookgrupp, men du kan ju skriva här med! :) Dela med dig nu!
skruttenli.blogg.se

2013-03-20 @ 09:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0