Fredag!!!

Helg igen! Det känns som helg mest hela tiden tycker jag. Och trots att jag jobbar på allt vad jag kan så minskar aldrig mina högar! Idag var målet att hinna rätta klart alla nationella prov, men jag hann inte ens börja. Jag körde igång med rättning av nationella proven i matte som gick igår och sen när de väl var sammanställda så var dagen redan slut! Inte bra alls!
 
Jag får verkligen hoppas att lillasyster stannar i magen ett tag till. Om tre timmar har hon varit där inne lika länge som Vendela var innan hon tittade ut, så lite läskigt känns det allt. Jag ska nog försöka packa ihop den där bb-väskan snart så jag är redo om något händer. Jag vet bara inte vad som borde finnas i den...? Tips mottages tacksamt!
 
Richard har också varit rätt effektiv idag. Hans föräldrar kom över med thujaplantor till oss igår så idag har han och dom hjälpts åt att gräva ner dem. Det var väl inte helt problemfritt, eftersom grannarna tidigare uttryckt en önskan om att vi ska ha en annan häck mellan oss (men de var inte intresserade av att vara med och betala den). Så nu när vi skulle sätta ner thujan var Richard i alla fall över till dem och talade om att vi tänkte gräva ner det vi ville ha, häcken står ju ändå helt och hållet på vår tomt. Men så enkelt var det inte, för grannarna har ju sålt huset och enligt deras mäklare var vi tvungen att kontrollera saken med de nya ägarna. Mycket märkligt eftersom man faktiskt FÅR plantera VAD man vill på sin egen tomt, så länge det inte hänger ut över grannarnas tomt. Men sagt och gjort, nu råkar det ju vara så att jag redan varit i kontakt med de nya grannarna eftersom de sökt plats på vår förskola, så Richard ringde dem och frågade vad de tyckte om häcken och de tyckte nog att vi var dumma i huvudet som ens frågade, så självklart var det för dem att vi satte vilken häck vi ville på vår tomt! Så nu sitter häckjäveln på plats! Nu ska den bara växa lite så kanske vi så småningom får slut på det här eviga blåshålet på vår tomt.
 
När det blev middagsdags tyckte jag att Richard förtjänat en schysst middag så jag tog initiativet till att prova den ny köttrestaurangen bakom Hemköp. Med tanke på vilka förväntningar jag hade på nya Vina innan jag blev besviken på deras service så hade jag inte så höga förväntningar på det här stället. Men jag blev glatt överraskad! Maten var supergod med en riktigt bra oxfilé, perfekta pommes och tre supersmaskiga såser. Vendela bjöds på popcorn innan maten och petade sen bara i sig sin majskolv och lite sallad från sin tallrik... Men det var supermysigt och personalen var väldigt trevlig! Kanske blir det något mer besök i sommar. Eller kanske inte med tanke på den kommande föräldrapenningen...
 
Nu ska jag försöka få lite mer vettigt gjort innan jag knyter mig för kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0