Lång paus

Ber om ursäkt för den usla uppdateringen, men det står lite för mycket på schemat just nu. 40 dagar kvar tills bebisen är beräknad och innan dess ska jag hinna rätta säkert 200 arbeten som eleverna inte orkat lämna in i tid, två omgångar nationella prov, göra två hemtentor, fyra webbdiskussioner och skriva en uppsats. Nånstans däremellan ska jag dessutom hinna ha alla mina lektioner och förbereda för bebisen. Men den kommer väl den kommer och förhoppningsvis är allt klart till dess.

Jag bjuder på några kloka ord från min dotter:
J: Vad tycker du att vi ska köpa för födelsedagspresent till Sven (svägerskans blivande sambo som fyller år)?
V: Jag vet! Vi kan köpa en vuxenleksak!
J: Ja, vilken bra idé! Vad ska det vara för vuxenleksak då?
(Lång tankepaus)
V: Verktyg såklart!!!

Ja, visst! Alla vet ju att män leker med verktyg!


Kommentarer
Postat av: tant stina

härligt, varifrån får hon allt

2013-05-04 @ 04:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0